söndag 28 juni 2009

Orsa björnpark

































Oj- vad det var varmt idag!!!
Men som bestämt gav vi oss iväg till Orsa björnpark- kom precis fram till matningen av bjönarna.
Morötter och limpa var dagens lunch för dem :-)

Mycket att titta på, men djuren tyckte också att det var varmt idag så det var inte så aktiva.
Brunbjörn ett helt gäng- inklusive 2 små ungar, Katma-någonting björn, sibiriska tigrar, varg, berguv, isbjörnar och så fanns också fjällräv, lodjur & järv- men de såg vi tyvärr inte.
De har väldigt stora hägn på parken och de sista vi inte såg hölls sig undan i värmen...

På vägen hem sov grabbarna större delen av färden (som tog ca 2 timmar)- men vi stannade också och handlade lite godis & pizza.

Jag började känna mig lite dålig på vägen hem- febrig och ont i huvudet :-(
Så när jag ätit min pizza satte jag grabbarna framför en film, tog lite halstabeletter och så kom den lilla intlegenta tabletten och hälsade på...så efter ca 45 min mådde jag ok igen och kunde städa.
Vi ska ju åka hem i morgon och jag vill inte lämna allt för många spår efter oss...

1 kommentar: