onsdag 27 januari 2010

Bilar

Vad man blir bortskämd av att ha bil...
Det är så skönt att bestämma tider lite själv, slippa släpa osv

Tycker om min lilla bil, precis lagom för mig, vovvarna, lite packning och ev. en person till.
Lätt att parkera, dra lite bensin osv

Men på sistone har jag och min bil inte varit helt överens...
* Började med att handbromsen började ta väldigt högt för att sedan inte ta alls- alla sa att det var lätt att fixa, bara att justera. Så jag lämnade in den och fick det fixat :-)
Men det höll typ en månad sedan var den lika igen...
* Sedan backade någon idiot in i mig på en parkering och lämnade ingen lapp :-(
Lämnade in bilen och fick det fixat- fick ha hyrbil i 1 1/2 vecka...
Bad dem titta på handbromsen igen samtidigt- blev bra men började förstås strula igen...
* Sedan var det dags för service och tror du inte att det var några bromplattor som behövde bytas.
* Så in med den igen och byta dem + titta på handbromsen igen. Som återigen bara funkade ett tag.
* Var igår in med bilen igen för att de skulle göra en felsökning på handbromsen.
Men det hittar inget som är fel- så de har bara justerat den igen.
Samtidigt skulle de också smörja kopplingen som gnisslar lite. Visade sig att det var lite plastdelar som skulle behövas bytas och det skulle kostar ca 3 700 kr.
Inte värt det bara för att få bort gnisslet...
* Någonstans under det här halvåret var det också så att en liten vovve- slet bort sladden för värmeslingorna i bakrutan...om jag vill få det fixat måste hela bakrutan bytas och det skulle kosta flera tusen...inte värt det...

Ja, ja- fick i alla fall prata med en trevlig man på verkstaden som sa att de inte hittade något fel på någon del i handbromsen och att de aldrig varit med om något liknande...
Jag skulle ringa direkt till honom om den började strula igen...
Har i alla fall inte behöv betala för det där med handbromsen mer än första gången...
Hoppas du att den fortsätter funka denna gång!

Hmm- kanske ska byta till en nyare bil i sommar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar