fredag 1 januari 2010

Lite uppgiven...

...var när till gråten tidigare idag...

Har gett mig sjutton på att kunna ha Cheri lös igen (det är lina som gäller nu) och har tränat titta på harar hemma i Stockholm- går bra, vi kan gå nära och hon tar godis och skvallrar ibland.

Hon har dragit på en hare en gång (+ blivit stoppad 2 ggr i lina) och dragit på spår en gång.

Idag tänkte jag vara lite extra med på promenaden och träna följsamhet mm. (eftersom jag märkt de senaste dagarna att hon fått lite väl stor aktionradie.)
Så jag laddade med godis, boll och kamptrasa...

Till en början gick det toppen och hon höll sig nära och lyssnade bra på inkallningar trots spännande spår och en rolig Cotten.

Gissa vad som händer då- jo, det kommer en hare springande rakt emot oss.
(där vi var och gick ser man så gått som aldrig ett djur- om man inte är där i gryning eller skymning)
Cotten och Cheri börjar skälla.
Cotten får jag att sätta sig ner och ta godis, men Cheri är helt galen- vill inte ta godis och ylar :-(
Har jag fått en jaktidiot?!

Kände för att bara släppa hundarna och gå hem och sätta mig i ett hörn och gråta :-(
Men det gjorde jag så klart inte- utan tog oss ur situationen och hem...

Så vad är det jag ska lära mig- får ju bara hundar som jagar...

1 kommentar:

  1. Det är jobbigt!
    du verkar få hundar som jagar och jag verkar få hundar som inte går med andra ..problemhundar :(

    SvaraRadera