söndag 11 september 2011

Härlig lördag

Ringer specialnummret till 3 för att aktivera mitt nya simkort...
* Trots att jag slår in rätt personnummer säger den att det är fel
* Försäker x antal ggr
* Lyckas få in alla siffror och få dem godkända, då- "misslyckades"
* Provar från mobil- funkar inte
* Provar från vanlig telefon- funkar inte
* Ber Marcus prova- funkar inte
* Ringer support och efter några knappval kommer jag dit jag först ringt och det funkade ju inte...
* Trycker mig vidare till en "riktig" person som aktiverar det manuellt och det funkar efter några minuter...
Jösses- varför är det nästa aldrig "bara att" när jag får nya apparater...?!

Om det nu skulle hända något med min nya telefon- hur ska jag göra då...?
Då passar ju inte det nya micro simkortet i den gamla telefonen...och jag har ju ingen fast telefon längre...
Måste nog köpa mig ett kontantkort till den gamla telefonen i fall att- vill ju inte bli helt utan telefon...
Kanske löjligt...men det ger nog en lättnad hos mig...det är värt 199 kr...

Dagens positiva
* Shopping med Erica & Linn
* Tårta
* Härliga promenader på åkern och i ravinen
* Cheri stannade på kommando trots svart katt som hoppade fram ur buske
* Hjälp med ny i-phone av Marcus
* Nya roliga ringsignaler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar