söndag 26 februari 2012

Lite upp och ner...

...har det varit idag...

Sov så där i natt pga mensvärk- länge sedan den tog i så här :-(
Tur att det finns Ipren & vetkudde:-)

Stockholm har idag erbjudit strålande sol & ett par minusgrader- fantastiskt promenadväder.
Började med en gemensam promenad med båda vovvarna och vi njöt av solen innan det var dags för matte att lämna dem en stund.
Nästa promenad blev det bar jag & Cheri och efter det en promis bara jag & Cottis.
Så skönt (och nyttigt- både för Cheri som får vara hemma utan "storbror" & mig, men även för båda hundarna att få egen tid med mig)- att jag ibland hittar tid till egna promenader.

Har också funderat en hel del idag över en beslut som en vän till mig varit modig nog att fatta.
Hon ska avliva sin hund...
Det här med avlivning är ingenting man ska se lättvindigt på och jag vet att hon tänkt på det länge...
Hon har kämpat hårt & länge (med kärlek, energi, tid & pengar) för att hennes vovve ska hantera sin stress (som ger sig uttryck i många olika problembeteenden) bättre, men trots att hon kämpat väl tycks tyvärr inget nå hela vägen fram...utan nu på slutet har det blivit värre...
Han mår inte bra och inte heller hans matte, så för hans skull (och de runt om honom) ska han nu får somna in och bli en änglahund.



1 kommentar: