onsdag 10 mars 2010

Nya kurser

Startade 2 nya kurser idag- en rallylydnad grund & en hjärngymping.

Två härliga grupper!

Men vad man vänjer sig fort vid några varmgrader (var typ + 3-4 grader på dagen idag)!
På kvällen när vi hade kurs kändes det aningen kallt på slutet och då var det ändå bara nollgradigt.

På hjärngympingkursen går en tjej som är döv med sin hund som också är döv.
De jobbade på jättebra :-)
Jag tycket dock att det var lite svårt att veta vem jag skulle rikta mig mot när jag pratade- henne eller tolken.
Det var ju henne jag pratade med- men hon tittade ju på tolken, men det kändes ändå fel att inte prata direkt till henne, så det slutade med att jag pratade (och tittade) på henne och hon tittade på tolken som lyssnade på mig :-)

Har haft döv hund på kurs tidigare- men faktiskt inte (under mina mer än 14 år) någon döv...
Man lär sig av erfarenheter :-)

2 kommentarer:

  1. Varför får jag aldrig använda mina teckenspråkskunskaper på kurs???
    Kan tipsa dig om att du ska vända dig till kursdeltagaren dvs den döva deltagaren. Tolken är där men ändå inte. Vet att det är lite knepigt med det där i början. Säg du och tala framförallt inte om deltagarn i tredje person till tolken. Tex säg till henne att.....

    Lycka till!

    SvaraRadera