söndag 28 mars 2010

Samvete

Jag är glad över att jag har ett samvete, men ibland kan det dåliga samvetet var lite väl jobbigt och lätt en ond spiral...

Den här veckan har jag haft massor att göra och en del saker har fått vänta- mitt hem ser ut som jag vet inte vad (tussar av hundhår, disk osv), min stackars unghund har inte fått det hon behöver (och det har visats sig genom att hon blivit skälligare, vaktigare, spökigare osv och det har ju bara byggt på min stress & irritation och där med mer skällighet osv...), min gamla vovve har inte fått den massage & stretching han behöver (så det har resulterat i att han är extra stel...), min tvättstugetid fick hoppas över (blir en tvätthög att ta hem till Dalarna över påsk), mina nära & kära har inte heller fått den uppmärksamhet de förtjänar... :-(
Ja, och det dåliga samvetet bara växer...

Men snälla ni allihop- håll ut, på torsdag ska det förhoppningsvis har lugnat ner sig lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar