torsdag 10 juni 2010

Nere

Känner mig nere och ser inte skogen för alla träd...eller vad man nu brukar säga...

Var tog hon vägen min modiga, charmiga lilla orädda valp som åkte tunnelbana utan att blinka, sprang lös och lyssnade glatt, gick på balansbommen och genom tunneln?
Nu är hon istället rädd för tunnelbanan, rädd för vissa underlag, jagar (eller skulle göra det om hon fick chansen) det mesta som rör sig, rädd för en del ljud, skulle inte ens kunna tänka sig att kliva in i tunneln osv...

Charmig är hon dock fortfarande :-)

Ser nog lite ljusare på det hela en annan dag- men just nu känns det så här...blä!

Okej- så vad har varit bra idag (ska ge det ett försök att tänka på det positiva d vs se skogen)
* Jag hann med allt jag tänkt (jobbmässigt)
* Cheri klarade av att vara helt ensam 1/2 timme när jag och Cotten var ute + satt i trappen
* Jag och Leo hade kul med "tjejspelen" på datorn
* Solen sken
* Det finns de som bryr sig
* Det gick ok att möte en katt med båda hundarna
* Jag hittade parkering till bilen

Känns det bättre nu- nja, lite...

Ser fram emot en bra dag i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar