fredag 6 augusti 2010

Chicken camp

Idag har jag varit på dag 4 (av 5) på Chicken camp och jag tycks ha hamnat i ett mönster...

På slutet av dagen är jag trött och fattar dåliga beslut och så skiter sig träningen och beteenden som jag tyckte att min höna kunde är plötsligt bort- vad hände?
Dagen efter börjar jag sakta, men säkert bygga upp beteendena igen och de första träningspassen efter lunch går toppen, men sedan kommer slutet av dagen och vad händer...ja, gissa...

Båda mina hönor går nu banan/ställningen utan några större problem (hade jag tid skulle jag nog finputsa ännu mer...), en höna klarar att göra en färgdiskriminering i slutet.
Tidigare idag kunde den andra hönan fint picka på en ping-pong boll så att den kom in i i ett mål- det funkar inte längre :-(
Hönan med färgdiskrimineringen ska också plocka upp en liten mjukisälg och kasta av den och den träningen går väldigt upp och ner...
Hönan med ping-pong bollen ska också välja ut (picka på) den lilla späckhuggaren (och inte de två stora) och där går det faktiskt framåt. Hoppas att jag på förmiddagen i morgon kan stoppa in den i ställningen...
Då har jag i alla fall ett extra beteende på varje höna...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar