söndag 5 juli 2009

Spårat klart

Ok- spåret blev lite senare än tänkt, rättare sagt 12.45.
Så liggtiden blev mer än 15 timmar- tur att jag har en så duktig spårhund- skryt, skryt...

För hundrasjuttonde gången sa jag till mig själv att lita på Cotten- han brukar har rätt...
Men gick och funderade lite "gick jag verkligen här"... Men han kom fram till skanken- så som vanligt hade han rätt :-)

Det tog 1/2 timme för honom att gå spåret- så det var nog lite längre än ett "öppet spår"- som är på 600 m. Det brukar ta 15-20 minuter för honom att gå dem...
"Experterna" jag träffat när jag gått prov har pratat om att 17 minuter är det absolut bästa tiden och gissa vilken vovve som gått 2 av sina öppna spår prov på 17 minuter... skryt, skryt...

Sen blev det en långis på 1 timme i skogen...tror att Cotten är rätt nöjd...har har ju fått mat också...


Cotten markerar att han hitta klöven genom att stanna vid den



Sen bär han den stolt och nöjd till bilen

3 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg! Den här ska följas.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Genny "tvingade" mig som sagt...
    Mycket roligare än jag trodde- nu är jag fast :-)

    SvaraRadera
  3. OOh vad duktig han är :D jag gillar dina skryt skryt hahahh :D

    vi borde ut o spåra nån dag när Izzy är lite större :D



    jag sa ju att blogg var kul :D hhihihi

    SvaraRadera