fredag 25 december 2009

Det här med förändringar...

Har så länge jag kan minnas gillat att saker är som de alltid har varit och inte varit speciellt förtjust i förändringar...

Men jag märkte idag att det kändes helt ok att fira jul på det här sättet.

Jularna som jag minns dem så samlades vi alla (min mormor, mina syskon, mina föräldrar och min moster & hennes familj) ser på Kalle, äter, spelar spel & umgås och delar ut julklappar när tomten kommer :-)
Jämna år hos oss här i Solvarbo och ojämna år hos mina kusiner i Borlänge.

Men saker och ting förändras ju- 3 av mina syskon har familj vilket ju betyder att de har en annan släkt att var hos också...

Så nu de ojämna åren är inte alla med eftersom några av dem är hos sina respektives familjer och i år kändes det helt ok.
Även om jag fortfarande gillar bäst de jämna åren när "alla" är med och det är "som vanligt"- brukar jämnföra mig lite med pappan i familjen Svensson.

Men någonting har hänt de senaste åren- jag kan hantera förändringarna på ett annat sätt.

Det är spännande det här med förändringar...

I år blir "julafton", d vs den dag på alla mina syskon med familjer och mamma & pappa samlas och tomten kommer, på annandagen.
Så än har jag inte fått några julklappar- eller det är ju inte sant...
Har ju idag öppnat mina presenter från vännerna i Stockholm och min vän här från byn...
Jag fick; en kakform, badbomber, en pastaslev med permesanrivjärn och den senaste (d vs 6:e) säsongen av "Blod i sinnet"- tack alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar