onsdag 14 juli 2010

Billetande

Varit runt och tittat på bilar idag- vill ha en liten bil med ganska låg baklucka, främst ska den vara utan eller med väldigt liten kant.

Har nu en Toyota Yaris och trivs väldigt bra med den- men just nu sitter Cotten i baksätet då han med sin nu lite äldre kropp inte vill hoppa in över kanten i bakluckan...

Svårt att hitta en sådan bil jag vill ha...verkar inte finnas små bilar med låg kant...
Verkar dock som det blir en nyare variant av Toyota - de finns nämligen de som har en platta (med förvaring under) i bakluckan som gör att det inte blir någon kant.
Trodde jag skulle behöva överge Toyota, men nu verkar det inte så :-)

Ska fundera och titta vidare lite innan jag bestämmer mig.

Det är så skönt att ha en liten bil- räcker för mig och vovvarna + ev. extra person och packning.
Är så skönt då det blir mycket fickparkering i Stockholm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar