torsdag 22 juli 2010

Cotten, bilar mm

Var ett tag sedan jag skrev några rader...

Var med brosan och tittade på en blå Toyota Yaris i måndags (har även tittat på den lite veckan innan), provkörde och titta på ett kostnadsförslag med min nuvarande bil som inbyte.

Kändes bra men ville ändå fundera ett varv- tji fick jag för när jag ringde på onsdag fm för att tala om att jag ville ha bilen. Det var ingen som svarade på försäljarens mobil för just då sålde han nämligen bilen...och samma eftermiddag sålde han nämligen den andra grå som jag också tittat på... Skit också!

Men han hade en till grå som jag ska åka och titta på- så det är bara att glömma drömmen om en blå bil, men å andra sidan är det ju inte färgen som spelar stor roll...

Idag var jag med Cotten till Bagis på en ortopedtid för att kolla upp hans hälta.
Sedan en månad tillbaka har han varit lite halt nästan hela tiden och väldigt halt vissa dagar.
Nästa alltid på vänster fram- men ibland också på höger fram, som idag t ex.
När han blev påkörd vid ca 1 års ålder fick han en skada in till vänster armbågsled och då sa man att han troligen får problem med leden när han blir äldre och nu är han ju snart 9,5 år...
Hade en jätte trevligt och noggrann veterinär som jag varmt kan rekommendera som kollade igenom honom noga, ställde frågor och slutligen röntgade båda armbågslederna.
Det visade sig att pålagringarna (som var lindriga när jag röntgade honom efter att han läkt från skadan när han blev påkörd) hade blivit värre.

Fick lite tips om vad jag ska tänka på samt recept på rimadyl.
Hoppas nu bara att det hjälper honom och om det inte funkar finns det någon form av sprutor (Cartrophen) som man kan prova.

Rimligen borde han få några år till- usch, jobbit när vovven blir gammal...

1 kommentar:

  1. Nej vilken otur med bilen! hmm.. du får inte tänka för länge hjärtat! pappa är oxå expert på det och så är både bil, båt, plog till 4:hjulingen såld.. trist!
    Men håller tummarna för dig och bilen!!! :)

    Cotten, älskade Cotten. Det är jobbigt när dom blir äldre och jag hoppas att Izzy blir lika gammal som Cottis! <3

    kram på er! :)

    SvaraRadera