fredag 8 mars 2013

Cotten & jag på kurs + rolig förmiddag

I går var jag & Cotten på kurs igen- vi har så kul tillsammans :-)
Läs mer om detta via
http://stockholm.hundenshus.com/arkiv/blogg/lindahundenshuscom/vi-butlerdoggar-vidare

Innan hade vi varit på rehab på Bagis där de lugnande mig lite efter onsdagens "smärtattack".
Det är ju det väder det är och det underlag det är- och då blir de flesta av dessa "ledhundar" sämre.
Dessutom går de ju runt (precis som vi människor) och spänner sig lite när de ska gå på allt underlag.

Det som troligen hände i onsdags, var att han halkade till och kom åt någon smärtpunkt.
Lite som när vi t ex slår i tån i något och i några minuter tror att vi ska dö av smärta och sedan går det över efter.
Så nu längtar vi efter våren av många skäl...mer sol, barmark, mer plusgrader, grönska osv...

Idag träffades Lotta & jag på Årstafältet för en promenad i det fina vädret med alla vovvar.
Annika (som blivit klar tidigare än hon trodde med städningen på Pontonjärgatan) var också där och vi blev ett härligt gäng tre människor & sju hundar :-)

Sedan hade vi träningsträff (Isabelle kunde tyvärr inte vara med, Lisa var magsjuk & Cilla jobbade på Årstaskolan istället för Lisa)- så det blev jag, Annika & Lotta även då.

Jag & Cheri jobbade med att höja värdet på balansbomen och på slutet bjöd hon spontant på att gå upp och gå hela vägen.
Hon tycker fortfarande att det är lite läskigt på höjden (hon är lite höjdrädd min lilla skrutta)- men det är så skönt att se att det går åt rätt håll :-)
Med Cotten körde jag mest vår cirkuskonst (som vi har i läxa på Butlerkursen) och även där går det framåt (om än inte så fort som matte skulle vilja...tålamod).

Annika & Sally jobbade med apporteringen och lite balansbom.
Plus att jag & Lotta fick känna lite på Sally när hon stod på bord- dags för utställning i helgen.

Lotta jobbade med positioner, apportering osv med Tilda & Signe.

Signe och jag jobbade vidare på balansbomen- vi har så kul ihop på den :-)

Många som var intresserade när jag letade smärttablett till Cotten i min rycksäck i onsdag.
Jag var full koncentrerad på att leta och märkte inte detta- men Lotta tog ett kort.
Man vet aldrig vad Linda kan ha i sin ryggsäck...och det var allt från tandtråd & ipren till targetlock & Cheris arbetstecken för kantarellsöket...

 En för alla- alla för en :-)

 Jag & Signe kör balansbom

Sally tyckte balansbomen var skoj :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar