onsdag 6 mars 2013

Min lilla gubbskrutt

Började dagen idag med en härlig sov/mysmorgon med vovvarna :-)

Efter en mysig morgon stack vi iväg till Årstafältet där vi mötte upp Lotta, Signe, Tilda & Yenna och hade en mysig promenad i solen- blåste lite mycket på andra delen av den bara...

På den lilla biten från bilen till porten vid jobbet hände något och Cotten vad plötsligt mer eller mindre trebent :-(
När han stod, var hans vänstra tass knapp i backen- han gick då på benet när vi tog oss upp för trappan.
Matte letade genom sin väska efter de lite starkare tabletterna som han kan få vid mer akut smärta (de har han bara behövt ta en gång tidigare)- men hittade dem ej...hittade dock en massa annat...dags att rensa lite...

Men så (efter typ 5 min) var han bra igen.

Troligen har han halkat till ute på isen.

Får vara noggrannare med att använda armbågsskyddet/stödet och lägga in tabletterna i väskan.

Min lilla cotteskrutt...

I kväll startade jag en ny grupp med agility- kul!
8 härliga hundar (+ en extra som bara var med och tittade) och en massa hussar & mattar- roligt när flera i familjen hänger på :-)

Sedan hade jag en privatträning med en liten valp.
En pomeran/chihuahua/shi-tzu- gudomligt söt.
Jag vann hans hjärta genom att blocka fram lite korv.
Inte mig emot att jag ska träffa den och dennes husse & matte 3 onsdagar till ;-)

Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar