måndag 16 november 2009

Skit också!

Nu har Cheri jagat sin första (och förhoppningsvis sista) hare.
Hon har ju alltid varit så följsam, tagit mycket spontankontakt och glatt kommit på både pipa, hit och "dags för koppel"...

Men så nu på kvällen när vi var ute och gick, så skrämde hon en hare (vilken hon gjort många gånger förut) men kom jag när jag visslade :-) och fick förstås massor med beröm, godis & lek.

Några steg senare skrämde hon upp en ny hare- men denna stack hon då efter och sprang efter i ca 10 min (bla över en väg 3 ggr!!!- helt lost...

Nu blir det sele & lina, inkallningsträning, ut och sitta och bara titta och motbetinga harar...
...kanske också en antijakt kurs med Kickan i vår...

Så nu kommer alltså stormen...det har ju varit lugnt nu ett bra tag...
Men nu är det massor att göra med flytten och tydligen också antijaktträning och "vara helt ensam"-träning (går ju bra att vara ensam med Cotten) med Cheri som gäller och i morgon är det upp tidigt och in med bilen på service...

Oj, oj...andas...

1 kommentar:

  1. aj aj, Liten har blivit stor, nu är det bekräftat. Jag hjälper dig så mycket jag kan och du vill!

    SvaraRadera