onsdag 22 augusti 2012

Nytt hopp

Fick mer hopp hos sjukgymnasten idag :-)

Vi går ju på Bagis ca 1 gång/vecka och går på treadmill och idag var det dags att också träffa sjukgymnasten.

Har ju varit lite orolig för Cotten ett tag då han i slutet av juli blev halt igen en längre period.
Efter att vi mixtrat lite med hans promenader mm har han sakta blivit bättre.
Just nu ligger vi på en 30 min och tre på 20 min.

Idag var han haltfri, men som sjukgymnasten sa lite "struttig" i steget vilket betyder att han känner av sina armbågar, men inte så mycket att han är halt.
Receptet nu är att fortsätta gå på treadmill 1 gång i veckan och ta cartrophenspruta då & då- troligen var 3:e månad.
Samt träffa sjukgymnasten i alla fall en gång till under hösten.

Sjukgymnasten tycker det ser bra ut- han har bra rörlighet i lederna osv och är i väldigt bra form för att vara 11,5 år.
Cartrophenet kommer hjälpa honom så att vi kan öka på rehabiliteringsträningen och ju mer desto bättre.

Han såg ingen anledning till att jag skulle köpa 5 ggr kort med besök hos sjukgymnast, utan jag kan köpa friskvårdskort, vilket är betydligt billigare.

Ångra att jag inte har rehabilitering på hans försäkring- inget jag tänkt på, men förs sent för länge sedan...
Jag har i alla fall lagt till det på Cheris nu- bara i fall att.

Var ju rädd att denna sommaren skulle bli Cottens sista- men nu finns det hopp för i alla fall en till :-)

1 kommentar: