torsdag 9 augusti 2012

Spårkväll med bästa Lotta :-)

Lotta och jag har börjat köra lite viltspår ihop och idag var det dags igen :-)
Kul att lära ut till Lotta- då hon inte hållit på med det tidigare.

Denna gång träffades vi ute vid Grönsta, Lidingö.
Oj, var länge sedan jag var där...och sist jag var där var jag bara och tittade på målgången på tjej Lidingö loppet, då Erica & hennes syster sprang...

Vi lade varandras spår;
Tyra & Tilda fick ett var sitt spår på ca 150 m med två 90 graders vinklar och ett bloduppehåll på ca 10 m.

Tildas spår fick ligga ca 45 min och hon tog det ganska fint- lite snurr i 1:a vinkeln, men sedan gick det bra.

Tyras spår fick ligga ca 1 timme & 15 min och hon hade dessutom ett spår som korsade en väldigt bred stig ett bar gånger (var inte riktigt meningen, men det var som sagt ett ta sedan jag var i dessa skogar...).
Hon gick toppen :-) Fick snurra lite vid den breda stigen, men löste det bra.

Cotten fick ett spår på ca 150 m med två vinklar var av en var en återgång. Liggtid ca 2 timmar.
Min lilla herre var lite speciell i spåret idag... Han tycktes ha bra koll på vad spåret gick, men hade då & då lite "jag luktar runt lite här också för nöjes skull".

Cheri hade ett liknande spår som Cotten, men med en lite mindre återgång.
Hon jobbade bra i återgången, men lyckades på slutet ta sig in i Tildas spår som låg lite nära hennes.
Men med lite tricks och fix hittade även hon till slutmålet där Lotta lagt ut extra god korv- lite mer än snåla matte brukar.

Tack Lotta för en kul kväll!

Vi fick beröm i av en löpare som tycket vi hade så bra koll på alla vovvar :-)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar