onsdag 12 maj 2010

Äckliga små djur

Hmm- ska jag ha något på hundarna mot fästingar....?
Finns bara en massa gift i de flesta medel- men å andra sidan är det inte kul att få någon fästingsjukdom på vovvarna heller...

Måste varit mycket fästingar i Orhem igår...
Plockade 3 på Cheri idag och Genny hade visst tagit en på Cotten också.
Plus att jag hittade en på mig själv! Det var inte igår...har bara haft sammanlagt 3 fästingar i hela mitt liv...

Kör vitlökspulver på dem och det har funkat bra tills nu...
Men Cotten gillar inte pulvret och vill inte riktigt äta sin mat när det är på...
Cheri äter glatt med pulvret på- men så gäller det ju också att matte kommer ihåg det...

Kanske ska köra vitlök + TT-spray- ha flaskan vid kopplen, då borde jag ju komma ihåg att spraya dem....

I övrigt haft en kul fm.
Sista gången på kursen med Cheri- vi spårade, hade sökruta mm

Men det blev lite tajt med tiden på jobbet sen- var inte på jobbet förrän 14.30 och fick jobba till 20.15 innan jag var ikapp.

Ja, ja- nu sitter jag i alla fall till slut på sängen i mitt gamla rum hemma i Dalom.
Ska bli skönt med 4 dagar ledigt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar