söndag 23 maj 2010

Vaknade till spöregn...

...vid 7 och tänkte nej- jag som ska ha viltspårsintro ute hela dagen....suck...
När klockan var kvart över åtta och det fortfarande spöregnade ringde jag runt till mina deltagare och sa att vi kör teori inne på fm och att vi kör ute på em hoppas på bättre väder då...

Blev teori inne och efter lunch bar det iväg ut i skogen och när jag satt i bilen tittade solen fram lite, men ack...regn, åska och åter regn (+ några få uppehåll) kantade hela em, men vi hade duktiga hundar & ägare ändå :-)

Så kul att se hunden först i spår 1 och 2 igår och idag på spår 3.
Det utvecklas- härligt!

Cheri vad med mig båda dagarna och igår fick hon vara passiv hela dagen (gick bra för det mesta, men ibland protesterades det en del...).
Blev glade då hon på kvällen fick rusa av sig i hagen.
Idag fick hon gå ett spår med Sara- men det var tydligen väldigt konstigt att inte spåra med matte- så matte fick ta över och då gick det bättre.

Efter skogen bar det av till Pontonjär för att plocka upp Cotten (som snälla Martina tagit hand om- tack, Martina!) och sedan var det bara hem och vända och iväg på jaktträning i Ågesta.
SÅÅÅ kul- har aldrig hållit på den typen av träning innan och det är mycket att lära, men nu är vi igång.

Snacka om att Cheri är trött nu...

1 kommentar: